STEM-дослідження властивостей гірських порід

 На уроках “Я пізнаю світ” здобувачі освіти 4 — А класу, які навчаються за освітньою програмою “Інтелект України”(класний керівник Єлісєєва Т. В.),  досліджували доsвкілля практично (дослідження сумішей, а також фізичні властивості деяких гірських порід); утворення печер.

Виконали практичну роботу.

                                                              Практична робота

 Мета: дослідити властивість деяких гірських порід (піску, глини, щебеню (подрібненого граніту)) пропускати воду; змоделювати процес утворення печер. 

Обладнання та матеріали: пісок, глина, щебінь дрібний і великий; цукор-рафінад; 5 пластикових пляшок, розрізаних на дві частини; вода; вата. 

                                                             Хід роботи 

1. Уставте частини пляшок одна в одну.

2. Отвори пляшок затуліть шматочком вати.

3. Розгляньте пісок, глину і щебінь.

-Яка із цих порід щільніша?

- А яка сипка?

4. У пляшку 1 насипте пісок, у пляшку 2 — глину, у пляшку 3 — дрібний щебінь, у пляшку 4 — великий щебінь.

5. Наливайте воду в пляшки і спостерігайте за її просочуванням крізь породу.

Результати спостереження зазначте в таблиці. 

Чи пропускає порода воду? (Так / ні) 

Швидко чи повільно просочується вода? 

Пісок        Глина       Дрібний щебінь         Великий щебінь 

6. Покладіть у пляшку 5 кілька великих шматків щебеню і між ними — кілька шматків цукру. Цукор слугуватиме моделлю гірської породи, що легко розчиняється у воді.

7. Налийте в пляшку 5 воду. Спостерігайте за результатом.(утворення печер)

Сформулюйте висновок до практичної роботи, уставивши пропущене. 


     Висновок. Виконавши практичну роботу, ми впевнилися, що гірські породи по-різному пропускають воду. Що _________________ в породі порожнин, то краще проходить вода. Змоделювали процес утворення ______________ унаслідок розчинення породи водою. 

    

   Виконання практичних робіт здобувачами освіти виховує зацікавленість і бажання досліджувати довкілля практично.












Коментарі