STEM-дослідження властивостей гірських порід
На уроках “Я пізнаю світ” здобувачі освіти 4 — А класу, які навчаються за освітньою програмою “Інтелект України”(класний керівник Єлісєєва Т. В.), досліджували доsвкілля практично (дослідження сумішей, а також фізичні властивості деяких гірських порід); утворення печер.
Виконали практичну роботу.
Практична робота
Мета: дослідити властивість деяких гірських порід (піску, глини, щебеню (подрібненого граніту)) пропускати воду; змоделювати процес утворення печер.
Обладнання та матеріали: пісок, глина, щебінь дрібний і великий; цукор-рафінад; 5 пластикових пляшок, розрізаних на дві частини; вода; вата.
Хід роботи
1. Уставте частини пляшок одна в одну.
2. Отвори пляшок затуліть шматочком вати.
3. Розгляньте пісок, глину і щебінь.
-Яка із цих порід щільніша?
- А яка сипка?
4. У пляшку 1 насипте пісок, у пляшку 2 — глину, у пляшку 3 — дрібний щебінь, у пляшку 4 — великий щебінь.
5. Наливайте воду в пляшки і спостерігайте за її просочуванням крізь породу.
Результати спостереження зазначте в таблиці.
Чи пропускає порода воду? (Так / ні)
Швидко чи повільно просочується вода?
Пісок Глина Дрібний щебінь Великий щебінь
6. Покладіть у пляшку 5 кілька великих шматків щебеню і між ними — кілька шматків цукру. Цукор слугуватиме моделлю гірської породи, що легко розчиняється у воді.
7. Налийте в пляшку 5 воду. Спостерігайте за результатом.(утворення печер)
Сформулюйте висновок до практичної роботи, уставивши пропущене.
Висновок. Виконавши практичну роботу, ми впевнилися, що гірські породи по-різному пропускають воду. Що _________________ в породі порожнин, то краще проходить вода. Змоделювали процес утворення ______________ унаслідок розчинення породи водою.
Виконання практичних робіт здобувачами освіти виховує зацікавленість і бажання досліджувати довкілля практично.
Коментарі
Дописати коментар